Alla inlägg under december 2008

Av Zizzi ... - 27 december 2008 21:48

Tänk, bara ett par dagar kvar tills att det återigen blir ett nytt år...


...vad hände med 2008?


2008 var året som började tufft och jobbigt med många prövningar och slitningar.


Året då jag blev 27 och Tova fyllde 4.


Det var året som gav mig vänner för livet, de som jag alltid kommer att bära med mig vart jag än är och gör.


Vänner som betyder mer för mig än vad de kan förstå, tack Ellen & Camilla för att ni finns...:-)


Å för att ni är så underbara, likaså era familjer, utan er vore världen bra tråkig...


...likaså du Mona, fast dig har jag ju på närmare håll nu...;-)


Ni är Underbara!


2008 var året då Pär klev in i mitt och Tovas liv och inget blev sig någonsin likt igen...;-)


Men som jag sagt förr, alla förändringar är inte av ondo, likväl tror jag inte att man får mer än vad man klarar och att vissa klarar mer än andra och därför oxå får mer prövningar än andra.


För även om jag just nu känner att mitt liv kan inte vara mycket bättre än vad det är så har det här året varit allt annat än ett lykorus från början till slut...


...jag har förlorat kontakten med nära släktingar, delvis på eget bevåg men inte helt och hållet.


Jag har kämpat för min och Tovas överlevnad och just nu känns det som om jag har vunnit.


Jag är säker på mig själv, ingen kan någonsin komma och utnyttja mig, jag väljer mina vänner med omsorg och håller hårt i dem som ger mig något tillbaka och inte bara tar och tar.


2008 innebar oxå att jag fick två bonussöner som är helt otroligt söta och roliga men det i sig är oxå en prövning långt över vad som känns rimligt emellanåt, men som är helt klart värd mödan.


Jag är kär, galet kär i Pär och 2008 var året jag och Tova flyttade 27 mil till honom och hans barn och vi blev sambos, två familjer blev en.


2008 var året då Tova för första gången åkte utomlands själv med Farmor & Farfar, det var året då hon tog tre simmärken och lärde sig simma (en liten bit i alla fall...:-)), det var året då hon lärde sig läsa och skriva. Tova tokigs fjärde år närmar sig sitt slut och snart påbörjar hon sitt femte och jag entrar snart mitt 28:e här på jorden...


...ett år som jag hoppas är fyllt av mer glädje och förväntningar än prövningar och slit, mer hopp än förtvivlan och mer tid med de som jag älskar och tycker väldigt mycket om.


2008 har varit ett skit jobbigt år rent ut sagt och jag hoppas att 2009 börjar och fortsätter lika bra som 2008 slutade...:-)

Av Zizzi ... - 26 december 2008 19:48

Om du ser en pojke högst uppe i ditt äppelträd med ett äpple i sin hand, förrutsätt då inte att han sitter där för att stjäla ett äpple utan för att sätta upp ett som har ramlat ner....


Av Zizzi ... - 26 december 2008 19:41

...eller rättare sagt, har affärerna missat nått??


Va in till Falköping idag, skulle kolla på REAn å köpa lite tjockare papper till Tovas pyssel å till mina svrapningsprojekt...


...men vad då REA??


Ordinarie pris 279:-, NU 249:-, typ...


Det kallar jag inte rea, å dessutom var bokhandeln inte ens öppen, men hallå, då kan man ju inte ens ha REA...


Ja, jag vet, det är röd dag, men där ifrån jag kommer så börjar rean på annandagen om inte tom på juldagen, å här var det bara nä, stop, du gick på en nit...:-o


Men ungarna hade det bra i alla fall, som de alltid har när jag drar med dom på stan, sen lämnar dem med Pär, han tar ungarna å sätter sig på första bästa fik så fort jag har entrat första affären, han tycker det är jätte lätt att gå på stan med tre ungar...:-P


Men eh, han kan faktiskt få ha det privilegiet, det är ju endå så himla mycket smidigare att springa runt sjä'lv...:-D


Men imorgon blir det Skövde, ska hälsa på svärmor på förmiddagen och svärfar på eftermiddagen å där emellan ska vi hinna ner på stan och shoppa lite kläder till ungarna för deras presentkort hade vi tänkt...


...å födelsedagspresent till Tovisen...:-)


Tänk redan snart 5 år, helt sjukt, vart har tiden tagit vägen??


Nää, nu ska vi lägga oss i soffan alla fem och titta på Körslaget...:-)


Kramizar på er så länge...:-)

Av Zizzi ... - 25 december 2008 11:49

...varför är alla leksaker så välpacketerade??


Ja, jag förstår att de sitter väl fast i sina paket för att klåfingriga människor inte ska kunna stjäla och sabotera, men hallå, någon måtta måste det väl endå vara??


Skulel öppna en kartong med en Bratz i igåroch håret var fast sytt i kartongen, kläderna lika så plus att det var ståltråd runt dockans midja, ben och armar och den var inte bara tvinnad, nä, den var f*n knuten...


...en kartong med Bratz i är ju mer inbrottssäkrad skulle jag tro än själva butiken som säljer den!!


Å sen det här med att man ska sitta och klistra på klistermärkena på sakerna själv, hallå, de som gör leksakerna, har de tänkt på att det är barn som ska ha dem? Att deras stackars föräldrar får sitta under hård press från dessa små och klistra och klistra, bryta och benda, å klippa å klistra lite till innan leksaken är klar för användning???


Det är sinnessjukt!!


Å sen, varför så stora kartongen till så små saker?


Berget under granen såg enormt ut, när klapparna flera timmar senare var öppnade, ihopsatta och klistermärkena dit klistrade återstod endast en tredjedel av högen, vart tog resten vägen?


Tog Tomten med sig lite hem igen eller??


Nää, de va bara kartonger och luft!!


Nästa år ska jag öppna alla klappar innan jul, sätta ihop och klistra på märkena innan jag slår in dem så jag slipper ägna återstoden av kvällen på julafton efter att klapparna öppnats åt att sätta ihop allt och svära min tunga svart för at det inte går precis så som jag tänkt mig...


...å dessutom slipper jag då dagen efter sortera berget av skräp och köra det till återvinningen, för då är det redan klart innan jul...


Blääää på leksakstillverkarna!!!

Av Zizzi ... - 25 december 2008 11:22

Klapparna är nu öppnade och barnen sitter tyst och stilla på sina rum och pysslar med det de fick...


...så tyst och stilla.


Igår var det underbart, helt underbart!


Kasper & Kristoffer kom strax innan ett, precis då maten var klar, så vi satte oss i vardagsrummet, intill granen och åt...


...barnen åt och var glada hela tiden och inte alls så mycket tjat om klapparna som jag hade trott. :-)


Kasper hade iof myror i byxorna, men det tycker jag att man kan få ha på julafton...:-)


Å rätt som vi satt där och åt så började det snöa, massor, stora vita flingor som dalade ner mot marken, så vackert, så juligt.


För första gången på många år hann vi få undan allt från bordet lagon tills att Kalle började, så vi kröp uppi soffan alla fem och tittade på det.


Så skönt att bara vara vi, inga andra att ta hänsyn till eller andras önskningar att uppfylla utan vi gjorde helt och hållet så som vi ville och kände för, så skönt så...


...Tova hade svårt att sitta still när Kalle närmade sig sitt slut och frågade om och om igen när Tomten skuklle komma, hon tom sa att hon såg honom där ute och att jag skulle gå och hämta honom...


...mitt tokiga lilla troll...:-)


Vi satt en stund och pratade och åt godis innan jag gick ner på "toaletten" och ringde Kristoffer, han sa att han skulle gå över till grannpojken och lämna ett paket å så kom han ner till mig i källaren, satte på honom tomtemunderingen och gav honom tre klappar innan jag gick upp igen...


Kom upp lagom tills att det knackade på altandörren, Tova blev som förstenad och lyssnade efter fler knackningar, när den andra hördes rusade hon till altandörren och hoppade upp och ner "Det är Tomten, titta Tomten!"


De tre paketen delades ut med rimmet "Vi tänkte att ni till jul, skulle få ha lite kul. Så öva nu upp toner och skönsång hemma, vem som tar hem det får juryn bestämma"


Sen fick Tomten bege sig av, han hade ju så mycket att göra och Kristoffer kom hem igen och resten av klapparna delades ut...


Jag mins knappt vad det fick, Tova fick i alla fall 3 olika Bratz, en barbie, barbie katter, snövit barbie, bil med hästtransport, hästar, hinder och allt möjligt, en Tingeling docka i Polly Pocket modell, en Tingeling bok, Två spel till datorn (ett häst spel och ett prinsesspel), en klänning, glitterlim, pennor, målarböcker, pysselbok, My Little Pony slott och säkert nått mer som jag har glömt...


...Kasper fick två olika Lego Technics, boxningshandskar & säck, presentkort, mp3, högtalare till mp3n, skivir, böcker, pennor och ja, jag vet inte allt...


Kristoffer fick oxå en mp3 och högtalare till den, två spel, ett till Xboxet å ett till datorn, skivor, böcker, pennor och ja, gud vet allt...


Å så va det det där paketet de fick tillsammans, de va Lips och gissa om vi fick lyssna på skönsång igår kväll...:-o


Fast bästa klappen den fick nog jag...;-)


En kalender, Rosa, såklart som det står "Mitt 2009 Cicci" på framsidan och på första sidan när man öppnar den står det...


"Hej Älskling

Denna almenacka är till dig sötnos!!!

 Mitt hjärta slår för dig!!!

Din Pär"


Hur gulligt som helst och helt perfekt!!


hade aldrig hört talas om att man kunde göra egna på det här sättet förrut, men nu kommer jag nog alltid vilja he en kalender där ifrån, så himla bra, man får den ju precis som man vill eller som nu perfekt att ge bort ju...:-)



Nää, nu ska jagh nog sätta igång med att sortera allt skräpet från igår så vi blir av med det till nyår...:-)


Lägger in korten lite senare då får vi se om något hamnar här...:-)


Ha en fortsatt God Jul så länge...:-)




Av Zizzi ... - 24 december 2008 11:50

...tindrar Tovas ögon ikapp med himlens alla stjärnor...


Trodde Tova skulle vakna tidigt i morse, men nä, hon lät oss sova till halv tio, då vaknade hon med ett ryck och kom på att det var julafton, väckte oss och tassade sen ut i köket där julstrumpan hängde...


...kom sen tillbax stod i dörrhålet och hoppade upp ner samtidigt som hon ropade att tomten varit där med inte bara ett paket utan två å en strumpa full med godis!!


Så söt så tassade hon ut i köket hämtade paketen och kröp ner i vår säng och öppnade dem.


Det är det bästa med julen att se barnens ögon tindra, känna spänningen i luften när de tassar runt och väntar, väntar å längtar efter vad dagen har att bjuda på...


Tova tassar runt och hör tomten överallt och ingenstans och hon har redan noterat att högen under granen växt över natten...


...så runt granen tassas det en hel del men hon har inte varit fram och klämt något än...


...äntligen har jag julstämmning, det luktar jul här, det är juligt och Tovas ögon tindrar mer än alla stjärnor på himlen...


...å snart kommer de stora barnen hem igen, längtar så efter dem, Tova konstaterade att deras strumpor oxå var välfyllda, men poängterade att hon inte rört dem, för det måste de ju få upptäcka själva, så sött så...


...jag älskar mitt liv just nu och min familj (både gamla å nya medlemmar) mer än någonsin!


God Jul på er alla och en bamse julkram på er alla!!


...

Av Zizzi ... - 23 december 2008 17:09

Fyll inte livet med dagar utan dagarna med liv...

Av Zizzi ... - 23 december 2008 16:59

...å allt är klart, Tova sitter och ritar, Pär lägger matta på altan (!?) å jag har sattmig här för ett slag.


Julmusiken har tystnat och det är bara lugnt och skönt, känns som lugnet före stormen, och det är väl egentligen så det är för imorgon ska jag nog vara glad om jag hinner andas emellan julstrumpa, frukost, mat, Kalle å klappar...


Fast det ska bli så fruktansvärt skönt att bara vara vi hela julen, bara vi...


Skrotis hämtade vi igår så den här helgen har det blivit 120 mil i bil...


...halv kul, men jag gör vad som helst för min prinsessa (och hans prinsar) och nu var det så här det var tvunget att bli nu till jul för att köpa en tågbiljett för över 600:- enkel resa bara för att det är jul (179:- annars) vägrar jag, över min döda kropp, så mycket vinst ska inte SJ få göra på mig...


Imorgon kommer grabbarna grus hem och stannar enda tills efter nyår, ska bli så skönt å vara alla länge, och bara vi.


Men nu ska jag sätta mig och rita lite med toker så får jag ta å skriva lite mer en annan dag...:-)


Presentation

Omröstning

Är det första gången du är här?
 Ja och jag kommer garanterat tillbaks
 Ja, men jag kommer INTE tillbaks
 Nej, jag är här dagligen
 Nej, jag tittar in då och då
 Nej, men det har alltid varit av misstag
 Annat, vad??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards