Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Vad är felet med hundägare??

Av Zizzi ... - 19 februari 2009 20:32

Hur f*n kan man jämföra en hund med ett barn??


Hur är man funtad om man anser att hunden har mer rättigheter än ett litet barn?


Vad är problemet?


Jag blir fly förbannad när hundägare hävdar än det ena än det andra för att försvara varför hunden är okopplad!


Jag skiter fullständigt i om ägaren anser sig ha full koll, man har inte full koll på en hund.


En hund är ett djur, ett djur med instinkter och man kan inte ha full koll på ett djur.


Jag har ridit sedan jag var 5 år och jag VET att man inte kan lita på ett djur eller anse sig ha full kontroll till tusen.


Det kan hända saker som man inte räknat med, en hund kan få vittring på en harpalt...


...då har man inte längre 100% koll på sin hund!


Jag riktigt HATAR när jag ser lösa hundar.


För två år sedan blev Tova biten av en hund, en sån som ansågs sååå snäll, som ägaren visst hade 100% koll på och det hade aldrig hänt innan...


...två år sedan!


Det har med hjälp av en bekants hund och dennes ägare tagit två år för Tova att kunna vara i ett hus med hundar...


...två år har det tagit för henne att kunna möta kopplade hundar ute.


Men än klarar hon inte av okopplade hundar utan klättrar då upp på mig, helt skräckslagen.


Vad är det hundägare tänker med när de anser att deras hundar har mer rätt att vara lösa än att min dotter har rätt att känna sig säker ute??


Hur svårt är det att hålla sin hund kopplad??


Eller ska jag kanske hålla min dotter inne??


Ja, enligt vissa skulle jag nog det.


Men hon är en människa och hon har rätt att vistas ute.


Hon har rätt att få vara i lekparken utan att vara livrädd för att någon idiot ska komma med sin lösa hund och hävda att den är såååå snäll, å jag har sååå bra koll på den....


Vad är det förresten med hundägare och lekparker?? Är det att de ofta ligger i parker som gör att ni måste släppa era hundar just där??


Jag vet att det finns utomordentligt bra hundägare, jag vet att alla inte är sånna idioter som de jag har beskrivit, ni behöver så klart inte ta åt er, ni tänker längre och har respekt för andra i er omgivning, ni skulle ha en eloge.


Men ni som känner igen er, ta och skärp till er, jag vill inte ha din hund i närheten av min dotter, hu j*la snäll den än är!


Och hennes rädsla kommer att övervinnas helt, det är jag säker på men det måste få ske i hennes takt och hon har kommit en lång bit på vägen, hon totalt ignorerar hundar som är kopplade och går intill sina ägare, likaså ignorerar hon hundar som är inne och inte bryr sig om henne, springer, hoppar och skäller de så sätter hon sig i mit tknä och stannar där...


...det är långt ifrån den hysteriska tjej jag hade för ett år sedan...


...å det skulle va skönt om hundägare bara kunde respektera att alla inte avgudar deras små monster...


 
 
Kristina

Kristina

19 februari 2009 23:31

Fast människan är också opålitlig,vi är också djur... Men jag håller med, ingen hund bör vara lös (har hundrädsla). Fast katter kan med vara farliga, vi kan inte släppa ut en av våra för risken är att hon attackerar både hundar och människor :-P Alla djur e farliga, kan vi konstatera! :-)

http://lovelymelovelyyou.bloggagratis.se

 
Zizzi

Zizzi

20 februari 2009 15:29

Ja, jag håller med dig till viss del, men skillnaden mellan människor och andra djur är ju att vi anser oss förmer djuren och att vi kan handla etiskt och moraliskt rätt eller fel, vilket djur ju faktiskt inte kan.

Men viss, alla djur kan vara farliga, men de flesta djur är inte lika stora som hundar. Katter är mindre (gillar heller inte lösa katter) och mer lättskrämda, hästar springer ju sällan runt lösa och vilda djur är för det mesta skygga men jjst hundar är ganska stora (jag vet att de finns små, men endå), skäller högt och springer fort. SEn vet jag oc'xå att attacker är ovanliga, men jag tycker likväl att man ska göra ALLT i sin makt om man är hundägare (eller kattägare eller hästägare eller hamsterägare eller guldfiskägare eller...)för att minimera risken för en attack, och det gör man enligt mig inte genom att ha sin hund lös, för man kan aldrig veta till 100% säkerhet...

http://www.zizzi.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zizzi ... - 1 mars 2009 12:22

Vart har ni tagit vägen??   Ni har väl inte missat att jag har flyttat över bloggandet till min nya blogg??   Saknar er, allihop!   Jag vet att det har varit lite si så där med bloggandet ett tag, men nu är jag på G igen och det skulle vara roligt om...

Av Zizzi ... - 24 februari 2009 20:11

...skrivit i nya bloggen, ni som länkar hit, länka gärna dit istället...:-)   Hoppas ni har en bra dag allihopa!!   Kram på er! ...

Av Zizzi ... - 23 februari 2009 20:06

Nää, idag har jag inte irriterat mig nämnvärt på någonting, är inte ens trött och ingenting speciellt har egentligen hänt så jag borde nog egentligen strunta i att blogga men jag lovade visst att lägga ut en kontaktannons åt någon idag så kika in i m...

Av Zizzi ... - 23 februari 2009 18:29

Ge mig vår!!!

Av Zizzi ... - 22 februari 2009 21:49

...mitt renoverings objekt har påbörjats, varsågod och ta en titt...   ♥ღ Livet med en prinsessa och två bonusprinsar ღ♥ ...

Presentation

Omröstning

Är det första gången du är här?
 Ja och jag kommer garanterat tillbaks
 Ja, men jag kommer INTE tillbaks
 Nej, jag är här dagligen
 Nej, jag tittar in då och då
 Nej, men det har alltid varit av misstag
 Annat, vad??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards