Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Va f*n är det redan helg igen??

Av Zizzi ... - 20 februari 2009 16:00

Åh, kan det inte vara vardag hela veckan.


Vi kan väl avskaffa helgerna??


Jag menar inga helger, flera vardagar att arbeta på å mer pengar att tjäna!


Mindre tid hemma...


...och mer tid borta...


...inte lika stökigt hemma...


...mindre att städa, plocka, diska, tvätta å umgås!


Varför har jag aldrig tänkt på det förrut?


Jag menar vad tjänar egentligen helgerna till när de äts upp av alla måsten?


Då kan man ju lika gärna jobab istället...


...nu tillbringar jag iof oftast mina helger med någon kurslitteratur i ena handen och dammtrasan i den andra, men skulle vi inte ha några helger utan bara vardagar så skulle jag ju slippa springa runt och läsa någon flummig universitetsliteratur på sån svenska att man nästan måste ha en ordbok i den andra handen istället för dammtrasan för att förstå den svenska texten...


All heder åt alla invandrare som lär sin svenska just nu, jag avundas er inte!


Fast å andra sidan så skulle jag ju inte kunna damma samtidigt då...


...eller just ja det va ju det jag slapp om ifall vi inte hade några helger utan bara vardagar, för hur mycket tid spenderar jag egentligen hemma på vardagarna??


Det är jobb, träningar, det ska handlas och man ska hit och dit så då kan vi ju lika gärna sälja huset och skaffa oss ett tält...


...då slipper vi ju oxå att städa...:-)


Det är ju alla tiders de!


Fast då skulle jag ju inte kunna krypa upp i soffan med en bra bok...


...inte kunna sätta mig tillrätta med Tova i soffan och godisskålen emellan oss när det nalkas Let's Dance, Melodifestival, Idol, Körslaget eller vad som helst där man kan sjunga/dansa med utan att skämmas...


...å inte heller skulle jag kunna ligga i soffan och titta på en bra film med Pär...


...vad f*n skulle jag göra då??


Göra upp eld som vi sitter och sjunger lägersånger kring?


Okej det skulle ju kunna vara mysigt...


...en varm Julikväll intill en liten sjö...


...utan mygg, pissmyror, daggmaskar, getingar, möss, råttor, vargar, björnar, lejon & tigrar (ja, man kan aldrig vara säker, de kan rymma från typ Kolmården eller nått, helt säker kan man aldrig vara...)


Men just nu, mitt i vintern med snö å minus 10 grader...


...nää, då trivs jag ganska bra i vårt lilla hus...


...å det där med stormkök är inte riktigt min grej...


...jag tycker om vår spis, eller tycker om å tycker om, det går ju oxå i perioder, men just nu gillar jag den å jag slipper förfrysa fingrarna medans jag hackar löken och steker köttfärsen...


Fast å andra sidan skulle vi aldrig hinna få någon mat på kvällarna för det skulle ta för lång tid att tillaga den om vi bodde i ett tält med stormkök och arbetade sju vardagr i vecka...


...å helt ärligt just idag är det riktigt skönt att helgen är här!


Jag tycker om mitt jobb och allt vad det innebär men jag tycker mer om min familj och jag älskar helgen.


Jag vill inte sälja huset för att jag aldrig är hemma, jag vill inte laga mat på ett stormkök för att vi har sålt huset och flyttat till ett tält, jag vill mysa ner mig i soffan med hela familjen på fredags kvällen och bara vara...


...bara släppa allt och inte göra någonting!


Jag vill ha helg!!


Men inte varje dag...


...lika lite som jag vill ha vardag varje dag...


...undrar egentligen vilket som är värst???



 
 
H

H

21 februari 2009 08:50

Hej!
Kan jag lägga till dig i min blogglista?

http://salombo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zizzi ... - 1 mars 2009 12:22

Vart har ni tagit vägen??   Ni har väl inte missat att jag har flyttat över bloggandet till min nya blogg??   Saknar er, allihop!   Jag vet att det har varit lite si så där med bloggandet ett tag, men nu är jag på G igen och det skulle vara roligt om...

Av Zizzi ... - 24 februari 2009 20:11

...skrivit i nya bloggen, ni som länkar hit, länka gärna dit istället...:-)   Hoppas ni har en bra dag allihopa!!   Kram på er! ...

Av Zizzi ... - 23 februari 2009 20:06

Nää, idag har jag inte irriterat mig nämnvärt på någonting, är inte ens trött och ingenting speciellt har egentligen hänt så jag borde nog egentligen strunta i att blogga men jag lovade visst att lägga ut en kontaktannons åt någon idag så kika in i m...

Av Zizzi ... - 23 februari 2009 18:29

Ge mig vår!!!

Av Zizzi ... - 22 februari 2009 21:49

...mitt renoverings objekt har påbörjats, varsågod och ta en titt...   ♥ღ Livet med en prinsessa och två bonusprinsar ღ♥ ...

Presentation

Omröstning

Är det första gången du är här?
 Ja och jag kommer garanterat tillbaks
 Ja, men jag kommer INTE tillbaks
 Nej, jag är här dagligen
 Nej, jag tittar in då och då
 Nej, men det har alltid varit av misstag
 Annat, vad??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards