Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Vad gör en blogg läsvärd??

Av Zizzi ... - 19 februari 2009 22:08

Ja, men vad är det egentligen som gör att man gillar en blogg, vad är det som gör den läsvärd?


Sitter just nu och funderar på det...


...vet precis vad som inte gör en blogg läsvärd för mig.


För korta inlägg går bort.


Det är tråkigt, tråkigt, tråkigt.


Inlägg utan känslor går bort.


Det är tråkigt, tråkigt, tråkigt.


Inlägg på inlägg med youtube inlägg går bort.


Vill jag kolla på youtube, går jag in där, en blogg fylld av dessa små filmer av olika karraktär är tråkigt, tråkigt, tråkigt.


Dagens outfits inlägg går bort.


Jag struntar väl blankt i vad folk har på sig just idag.


Det är bara tråkigt, tråkigt, tråkigt.


Å så har jag lite svårt för inlägg av typen "Idag...


...å sen..


...efter det...


...sen...


...å till sist."


Men jag vet ju oxå att jag oxå har inlägg av den senste typen, ibland oftare än annars, men jag försöker verkligen låta bli.


Men hur skulle jag kunna utesluta det helt, bloggen är ju något som speglar mitt liv.


Och speglar den mitt liv så måste jag ju oxå ha med delar ur det.


Men jag kommer aldrig att skriva allt jag och min familj gör, jag kommer aldrig ha ett inlägg med dagens outfits inte heller så är jag så himla bra på kort, korta inlägg...


...men det skulle jag og behöva träna på ibland.


I alla fall att skriva lite kortare inlägg, för ibland så bara svammlar jag iväg...


...typ som jag är på väg att göra nu.


Men, men smaken ä rju som baken och jag tvingar ingen att läsa.


tycker man inte om det jag skriver så är det bara att klicka sig vidare ut i cyberrymden...


Men att dömma en blogg på ett inlägg tycker jag är fel...


Jag själv anser att man behöver läsa mer än så.


Ibland har man en svacka, ibland är det inte roligt att blogga, ibland är det det roligaste som finns...


Och ibland flyter det bara på, ibland är det motigt.


That's life in blogstyle...


...men vad gör en blogg läsvärd för dig??



 
 
Emma

Emma

19 februari 2009 22:31

Haha jag håller med dig om det mesta, morgon presenterar jag en lista över allt som irriterar mig vad det gäller bloggar, ska bara sova på saken först.

http://prinsessanalva.blogg.se

 
Kristina

Kristina

19 februari 2009 23:02

Jag håller faktiskt med dig, fast jag själv kommer med extremt meningslösa och korta inlägg ibland, bara för att hålla min blogg levande :-P

Och ja, du kommenterade min blogg innan, att FL kan man störa sig på... Mmm, jag tror inte det går en dag utan att jag stör mig därinne, så snart skiter jag i det! :-)

http://lovelymelovelyyou.bloggagratis.se

 
angelika

angelika

19 februari 2009 23:21

Hehe jaa min blogg kan då absolut inte vara intressant att läsa för dig..För där är typen av Idag..Å sen..Å nu..Å till slut =)

http://melispelis.blogspot.com

 
H

H

20 februari 2009 14:19

Jag vet att jag har många youtubeklipp men annars är min blogg föredömlig.;-)

Lite lagom långa inlägg, lite analyserande över ämnen som rör många osv. Lite humor.. Det gör att jag vill återkomma till en blogg.

http://salombo.bloggagratis.se

 
Zizzi

Zizzi

20 februari 2009 15:18

Emma: Jag ser fram emot din lista, kanske kommer det en här oxå, jag ska bara klura klart...;-)

http://www.zizzi.bloggagratis,se

 
Zizzi

Zizzi

20 februari 2009 15:19

Kristina: Ja, men så önskar jag att jag kunde göra, men nä då svammlar jag iväg och inlägget blir en mil långt...;-)

Ha, ha, jag har tänkt skita i den sidan i flera år nu...:-P

http://www.zizzi.bloggagratis.se

 
Zizzi

Zizzi

20 februari 2009 15:20

Angelika: Ha, ha, jo men dig känner jag ju å då är det ju intressant å sen så är det ju så att jag inte dömmer ut en blogg efter ett inlägg, alla har vi svackor...

...tom jag...;-)

Kram på dig, ses på söndag!!

http://www.zizzi.bloggagratis.se

 
Zizzi

Zizzi

20 februari 2009 15:22

H: Ha, ha, ja just ja, youtube + jag = Inte bra...;-)

Men jag ska kika in å kolla på din blogg lite, har kanske redan vart där men mitt minne är ju som tja en guldfisks...;-)

Å så hoppas jag så klart att du återkommer...:-D

http://www.zizzi.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zizzi ... - 1 mars 2009 12:22

Vart har ni tagit vägen??   Ni har väl inte missat att jag har flyttat över bloggandet till min nya blogg??   Saknar er, allihop!   Jag vet att det har varit lite si så där med bloggandet ett tag, men nu är jag på G igen och det skulle vara roligt om...

Av Zizzi ... - 24 februari 2009 20:11

...skrivit i nya bloggen, ni som länkar hit, länka gärna dit istället...:-)   Hoppas ni har en bra dag allihopa!!   Kram på er! ...

Av Zizzi ... - 23 februari 2009 20:06

Nää, idag har jag inte irriterat mig nämnvärt på någonting, är inte ens trött och ingenting speciellt har egentligen hänt så jag borde nog egentligen strunta i att blogga men jag lovade visst att lägga ut en kontaktannons åt någon idag så kika in i m...

Av Zizzi ... - 23 februari 2009 18:29

Ge mig vår!!!

Av Zizzi ... - 22 februari 2009 21:49

...mitt renoverings objekt har påbörjats, varsågod och ta en titt...   ♥ღ Livet med en prinsessa och två bonusprinsar ღ♥ ...

Presentation

Omröstning

Är det första gången du är här?
 Ja och jag kommer garanterat tillbaks
 Ja, men jag kommer INTE tillbaks
 Nej, jag är här dagligen
 Nej, jag tittar in då och då
 Nej, men det har alltid varit av misstag
 Annat, vad??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards