Alla inlägg under januari 2009

Av Zizzi ... - 11 januari 2009 15:29

...så var Tova arg, så arg så arg...


Hon tyckte inte alls att Nanne skulle åka ut...


...hon var så arg att hon ringde sin Pappa som arbetat med Grammisgalan och således träffat Gry Forsell endel den senaste tiden...


...hon ringde honom och sa till honom att ringa Gry och säga till henne att Nanne måste stanna kvar, att hon skulle skicka hem någon annan...


Hängivet fan?


Japp, hon gjorde i alla fall allt i sin makt för att få som hon vill och för att hålla Nanne och hennes kör kvar i programmet...:-D


Själv så är jag själaglad att Hanna blev kvar...:-D


Jag älskar den sortens musik på det sättet...:-)


Å texten i Gabriellas sång är så tänkvärd, så riktig...:-)


Go Hanna!!

Av Zizzi ... - 11 januari 2009 14:57

....DÅRHUS!!!


Å min cell delar jag med världens fyra värsta galningar...


Klockan är precis tre slagen och jag har redan hunnit med lalandia i vårt badrum, en flygresa till Thailand över Grönland via Kazakstan där de jobbiga ombord på flight galenskap dumpades och en transa till bonusson underhöll besättningen, en lillasyster vars flyrädsla resulterade i att hon fick åka på bagagebandet in i bagageutrymmet och in i Thailand via bagageutlämningen medan en storebror fick sitta i karantän en månad för att ha smugglat in en katt i landet och väl framme vid hotellincheckningen visar det sig att poolområdet är avstängt för renovering...


...i 4 år!!!


Å allt här hemma hos oss, idag...:-O


Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, men nu är lillasyster, transan till bonusson och han i karantän mutade... Moahhaaahaaa!


De sitter så snällt å bygger karuseller på sin dator där nere...:-D


Så jag hinner röja efter Lalandia och Thailandvistelsen...


...å hur allt började?


En helt vanlig morgon hemma hos familjen galenskap är just precis som hos de flesta andra familjer, vi vaknar...


...å sen är det slut på likheterna...;-)


I alla fall just idag...


...för efter att ha diskuterat vem som ska trycka på knappen till nespresson i tio minuter, varför man ens ska göra det då året har 365 dagar och vi endast är inne på den 11:e, alla kommer med all sannolikhet hinna med att trycka på knappen...:-P


Hur som helst efter frukosten så åkte det lilla trollet i badet och det största oxå, för de skulle de tyckte de...


...å så blev de...


...gick å plockade undan lite, vek lite tvätt å funderade på vad som skulle ske härnäst...


...å de blev jag snart varse...


Lalandia, släng dig i väggen, vårt badrum innehöll mer vatten efter att de två terroristerna hade plaskat klart!


Vi hade kunnat ta inträde ett par minuter där i morse...


...å vågmaskineriet hade Tova & Kristoffer garanterat stått för!!


Kasper hade nog med lite övertalning kunnat ställa upp med fontänerna...


...å vem som hade fått springa med handdukar...


JAG, antagligen...:-P


När jag efter deras vattenlandslek lyckats återställa badrummet till dess ursprungliga skick och det återigen var brukbart för annat än vattenlek så fick jag en chock...


...för i samma stund som jag kliver ut ur badrummet kommer Kristoffer ut ur Tovas rum...


....sminkad med en handväska och säger "Kom nu mina små änglar så ska vi åka..." varpå en Kasper skuttar ut med kaninöron på huvudet...


...och en Tova kommer ut med resväskan packad och lillasyster i bärsele...


Tova tittar på mig och säger "Vi ska till Thailand, Kristoffer är vår mamma..."


Jaha, ja, ja...


...gnuggade mig i ögonen men jo, han var sminkad, vickade på höfterna och pratade då pipigt han kunde...


En trettonårig transa...


...en 9 årig kanin...


...och en 5 årig lillasyster...


...å alla på resandefot...


...på väg mot nya marker...


Tänkte för ett slag om jag skulle sätta dem på ett plan till Thailand, men nä de hade aldrig blivit insläppta...


...å hade de de så hade de garanterat åkt ut ur landet så fort de upptäckt sitt misstag...


...och i värsta fall så hade Thailand aldrig blivit sig likt igen...


...men efter att ha fikat i planet så var poolområdet avstängt för lång tid framöver så de två som kommit igenom tullen drog sig tillbaka till stranden (golvet i hallen...:-O) och solade medan deras kanin som smugglat in en katt i landet hamnade i karantän...


...å lillasyster åker nog fortfarande på bagagebandet...


...hon gjorde det sist jag kollade i alla fall...;-)


Att jag bor på ett dårhus råder det ingen tvekan om...


...men jag älskar det och skulle aldrig byta bort det!!

Av Zizzi ... - 10 januari 2009 19:57

...att rösta, jag vill ju veta hur ofta DU är här...:-D

Av Zizzi ... - 10 januari 2009 18:42

...för körslaget...:-P


Tova har nu diskuterat mer eller mindre hela eftermiddagen om vem som åkte ut förra veckan och vem som absolut inte får åka ut ikväll...


"Hon som ser ut som Sanna", Hanna alltså får absolut inte åka ut tycker Tova...


...å anledningen är ganska enkel...


...och ganska precis likadan som Tovas favoriter i Let's Dance...


...hon har finast klänning och finast färg på den...


Nanne ligger oxå ganska bra till, men hon gillar inte riktigt hennes klänningar, de ser så roliga ut säger skrotis och därför sk ahon få vara kvar...:-D


De e tur att hon inte är dommare i någon jury typ Idol juryn eller så...


...för då skulle alla med i henens ögon mindre fina klänningar (ja, för de med byxor skulle inte ens få komma in...;-)) åka ut först...


...hur de sjunger kvittar i hennes lilla rosa bubbla...


...eller kvittar och kvittar, hon har bestämda åsikter om vem som sjunger bäst oxå, men det är inte det som får hennes avgörande röst...


...det är kläderna...


...om jag längtar till måndag morgon då det är dagis igen och vi kommer ha årets första fight huruvida man har kalasklänning och tunstrumpbyxor på dagis eller ej...:-P

Av Zizzi ... - 10 januari 2009 17:21

...kom på det lagom tills jag hade loggat ut...


En av Tovas bästa vänner är född samma sag, samma år som henne med exakt på minuten 12 timmar emellan...


...de är rätt lika med undantag för att Amanda är mörk med bruna ögon och Tova ljus med blåa ögon...:-)


De är lika långa och väger lika mycket, på dagis (ursäkta) när de skulle mäta sig och visa sin längd med hjälp av ett snöre och klippa ut lika många bitar av ett papper som de vägde i kilo så var båda två exakt 96 cm och vägde båda två 14 kilo...:-)


De kan leka hur länge som helst tillsammans...


...fast de är lika envisa och bestämda...


...de är helt underbara tillsammans och jag är glad över att Tova & Amanda funnit varandra och håller så hårt i varandra som de gör...


...sen vi flyttar har det inte gått mer än två dagar mellan telefonsamtalen melaln dem...:-)


Å Tova var överlycklig när Amanda, hennes Mamma, Pappa, storasyster och hund var och hälsade på oss nydligen...:-)





Av Zizzi ... - 10 januari 2009 16:39

...endel är långt borta och endel nära...


...endel träffar jag ofta och en del sällan...


...somliga har varit mina vänner länge, så länge jag kan minnas...


...andra har jag bara kännt ett kort slag...


...alla finns de i mitt hjärta...


...men vissa lyser lite mer, lite starkare och lite klarare.


Sandra, älskar dig, min tvilling, min själsfrände...


...en snöig vinterdag i Januari för snart 28 år sedan med endast 59 minuter emellan föddes de två flickor i en sal på ett sjukhus i vår huvudstad...


...den ena var jag...


...den andre var Sandra.


Sandra är en person som alltid finns i mina tankar, i mitt hjärta och på något konstigt sätt i min närhet fast vi inte har träffats på flera år nu.


Hur lång tid det än tar mellan gångerna vi pratar så känns det alltid som igår.


Vi har samma bakgrund, kommer från samma ställe och delar många minnen från när vi var små...


...som när vi lurade in våra ett år yngre systrar i en ruin, eller när vi fick dem att dra oss runt kvarteret i en vagn med oss i när vi lekte häst...


...eller som när vi red Donna, en åsna med en envishet utöver det vanliga...


...eller sista hösten tillsammans innan Sandras Mamma hastigt gick bort, tror det var hösten då vi skulle komma att fylla 11 eller 12, minns inte exakt, men jag minns att vi gjorde massor av roliga saker, Sandra, jag, våra Mammor och små systrar...


...gick på teater, innan en föreställning så satt vi på ett fik och när jag och Sandra kom till bordet där våra systrar redan satt så hade de små skitungarna lagt suketter i våra drickor...


...å när vi såg musikaen Grease då satt det en bakom oss osm hela tiden petade sig i näsan och åt upp snorkråkorna...


...så jag och Sandra satt mest och skrattade åt honom...


Sånna minnen kan ingen ta ifrån en, samma sak så har jag ett så starkt minne av Sandras helt underbara Mamma som jag har fört vidare till Tova, och varje gång jag gör det så tänker jag på Sandra, hennes syskon, Mamma och Pappa, jag vet inte men det är så förknippat med det så jag kan lixom inte låta...


Det som jag förknippar med Sandras Mamma är Vaniljglass som man häller Cola över, är sjukt gott!! Och fråga mig inte var ifrån hon fick det, men jg minns när vi satt hemma hos dom och åt det...:-D


Du är underbar Sandra och för alltid i mitt hjärta...:-)


Jag har en stjärna till, en inte lika "gammal" vän, inte heller är hon nuer nära tillhands...


...men hon finns för alltid i mitt hjärta...


Ninzan, du är grym!


Vi träffades då vi läste till Barnskötare och trots att vi växt upp med 120 mils mellanrum så har våra liv varit extremt lika...


...vi har ett förflutet som på många sätt är så lika att det ibland kan bli läskigt...


Nina är en så otroligt varm och godhjärtad människa så ni kan inte ana, vi har haft så himla kul ihop...


...men det är oxå hon som sett när det varit jobbigt och utan ett ord har hon fått mig att må bättre...


...jag har fortfarande kvar det messet jag fick av Nina efter en jobbig period med Tovas pappa...


Jag mådde pyton och piss men bet ihop och sa inget, för Tovas skull...


...men Nina såg det jag inte sa och skickade...


"Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
och jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
som en fågel i bur
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?"


Bara vetskapen om att hon visste gav mig styrka att orka fighten ut...


...och nu är Winnerbäck ett givet inslag i min stereo när jag pluggar, festar och baar är...


Tack Nina, du är underbar, önskar dig, Robban & lilla Neo allt gott...:-)


Sen har jag många andra stjärnor i mitt hjärta som skiner klart och som jag aldrig skulle vilja vara utan, ni vet alla vilka ni är...


Ni är underbara!

Av Zizzi ... - 10 januari 2009 15:49

Ja, så sa min älskade Pär på skämt i somras...


...å eftersom jag satt med en nygjord latte i min hand hemma hos hans syster så svarade jag på skämt "Köp en riktig espressobryggare så flyttar jag imorgon..."


Jag åkte tåget hem dagen efter då skrotis skulle hem medan han stanande i huvudstaden ett par dagar till...


...på vägen hem hämtade han upp mig och mitt lilla troll så åkte vi tillsammans hem till honom, det som nu även är hemma för oss...


Det första han lyfte ut ur bilen när vi kom hem var en ny nespressobryggare...:-D


Å så la han huvudet på sne å sa "Flyttar du nu?!"


Jag visste inte vad jag skulle säga, minns inte ens om jag sa nått, eller jo det gjorde jag ju så klart, i alla fall nått i stil med "Du är f*n helt j*la galen, jag skojade ju!!"


Men ack vad jag inte ångrade det...;-)


Nu sitter jag här med en kopp gott, riktigt gott kaffe och det tar mig 120 sekunder att få en latte i min hand...


...älskar vår nespresso, nästan lika mycket som jag älskar han som köpte den...;-)


Å hur det gick sen? Ja, det har ni nog redan räknat ut...;-)


Älskar dig Pär!


Eller förresten, betyder det här att jag är köpt??


Ja, ja då är jag väl det då, är gärna köpt av Pär för en nespresso i alla fall...;-)

Av Zizzi ... - 10 januari 2009 13:12

...att blogga om Let's Dance...


Ha, ha, men det har ju alla andra gjort så varför skulle jag göra det för?


Egentligen alltså??


Känns ju rätt meningslöst...


...men jag kan inte låta bli, jag har mina favoriter solklara och jag vet precis vilka jag inte vill ska stanna kvar...


...å det vet Tova oxå...


Jag går på dansen och Tova går på snyggaste klänningen...


Så jag hoppas, hoppas att Magdalena, Laila, Morgan, Magnus och Carl Jan blir kvar...:-D


Magdalena, Laila, Morgan och Magnus dansade ju riktigt bra, så de e ju solklara...


...men min absoluta favorit är Carl Jan, han va ju stört skön!!!


Ha, ha, honom vill jag se mer av på dansgolvet...:-D


Vill se honom i en Chacha...:-)


Men sen var det de där som jag helst vill slippa se...


...å de är Kitty, vad gör hon där??


Å med risk att få halva blogg Sverige på mig så Blondinbella...


...har aldrig läst hennes blogg, har ingen koll på henne men igår ville jag bara sappa när hennes röst hördes...


Å helt ärligt, vad gör hon där??


Man kan inte vara känd utan att vara känd för något...


...så okej om hon hade varit en av proffsdansarna, men det var hon ju inte...


...så nej tack jag har sett allt...


å så Tovas lista då, då ska Morgan bli kvar för Annicka hade jätte fin klänning, likaså Laila och Magdalena, den var det någon som hade lilarosa klänning oxå säger hon, men jag minns inte vem mn henne vill hon i alla fall ha kvar...:-)


Så, nu har jag gjort som alla andra...:-P

Presentation

Omröstning

Är det första gången du är här?
 Ja och jag kommer garanterat tillbaks
 Ja, men jag kommer INTE tillbaks
 Nej, jag är här dagligen
 Nej, jag tittar in då och då
 Nej, men det har alltid varit av misstag
 Annat, vad??

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards